libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

FB twitter googleplus
ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO

Arturo Martini. I capolavori

Treviso, Museo “luigi Bailo”, 31 marzo - 30 luglio 2023.
A cura di Stringa Nico e Fabrizio Malachin.
Cornuda, 2023; br., pp. 278, ill. col., cm 23x29.

prezzo di copertina: € 33.00

Arturo Martini. I capolavori

Costo totale: € 33.00 € 97.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Arturo Martini. I capolavori

Treviso, Museo “luigi Bailo”, 31 marzo - 30 luglio 2023.
A cura di Stringa Nico e Fabrizio Malachin.
Cornuda, 2023; br., pp. 278, ill. col., cm 23x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 33.00)

Arturo Martini. I capolavori

Studi su Arturo Martini. Per Ofelia

A cura di Matteo Ceriana e Claudia Gian Ferrari.
Milano, Atti del Covegno, 19 maggio 2008.
Milano, 2009; br., pp. 136, 97 ill. b/n, cm 17x24.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 29.00)

Studi su Arturo Martini. Per Ofelia

Canova. L'invenzione della gloria. Disegni, dipinti e sculture.

Genova, Palazzo Reale, 16 aprile - 24 luglio 2016.
A cura di Giuliana Ericani e Franceasco Leone.
Roma, 2016; br., pp. 306, ill. col., tavv. col., cm 23x30.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 35.00)

Canova. L'invenzione della gloria. Disegni, dipinti e sculture.

chiudi

The Embodied Icon. Liturgical Vestments and Sacramental Power in Byzantium

Oxford University Press

Oxford, 2011; cartonato, pp. 320, ill. b/n e col., cm 17x24.

ISBN: 0-19-959209-8 - EAN13: 9780199592098

Soggetto: Tessuti (Arazzi, Tappeti, Ricami)

Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento

Testo in: testo in  italiano  

Peso: 0.73 kg


In spite of the Orthodox liturgy's reputation for resistance to change, Byzantine liturgical dress underwent a period of extraordinary elaboration from the end of the eleventh century onwards. As part of this development, embroideries depicting holy figures and scenes began to appear on the vestments of the clergy. Examining the surviving Byzantine vestments in conjunction with contemporary visual and textual evidence, Woodfin relates their embroidered imagery both to the program of images used in churches, and to the hierarchical code of dress prevailing in the imperial court. Both sets of visual cross-references serve to enforce a reading of the clergy as living icons of Christ. Finally, the book explores the competing configurations of the hierarchy of heaven as articulated in imperial and ecclesiastical art. It shows how the juxtaposition of real embroidered vestments with vestments depicted in paintings, allowed the Orthodox hierarchy to represent itself as a direct extension of the hierarchy of heaven. Drawing on the best of recent scholarship in Byzantine liturgy, monumental painting, and textile studies, Woodfin's volume is the first major illustrated study of Byzantine embroidered vestments to appear in over forty years. Appendices: Appendix A. Handlist of Embroidered Vestments to c. 1500 ; Appendix B. Embroidered Vestments described in Byzantine Texts ; Appendix C. Vesting Prayers According to the Textus Receptus of the Greek Rite.

COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI
non disponibile - NON ordinabile

design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci