Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
Names of numbers. Vol. 4
Paolo Merloni
Produzioni Nero
Testo Inglese.
Roma, 2013; ril., pp. 60, ill., tavv., cm 24x33,5.
collana: Names of numbers
ISBN: 88-97503-34-9 - EAN13: 9788897503347
Soggetto: Arti Grafiche (Disegno, Incisione, Miniatura),Pittura e Disegno - Monografie,Saggi (Arte o Architettura)
Periodo: 1960- Contemporaneo
Testo in:
Peso: 0.39 kg
The series' aim is to consider drawing as a common language, often complementary or parallel to other forms of artistic or intellectual production. Each book presents 30 tables by a single author. The flexible nature of drawing, and its ability to manifest the representational capacity of the imagination, lead its uses to assume a variety of different forms: the drawings collected in this series alternately appear like diaries, studies, drafts, syntheses, memories, or even, simply, expressions of leisurely interest.
This fourth volume is dedicated to the work of Paolo Merloni (1974). Born in Bologna and raised in Rome, Merloni now lives in Paris, where he continues his career as an actor and painter. He has always used drawing primarily as a means of remembering and of fixing both impressions and states of mind. The 30 drawings collected in this book, dating from the early nineties to the very recent past, have been selected from his personal sketchbooks and can be seen as the graphic manifestation of both his inspirations and fears: from religious icons to historical figures to imaginary monsters.
Quante strade. Bob Dylan e il mezzo secolo di «Blowin'in the wind»
Friuli Venezia Giulia Sguardi sull'acqua / Glimpses of its water
Artists and Pirates. Satirical Prints in Georgian London and Dublin









