art and architecture bookstore
italiano

email/login

password

remember me on this computer

send


Forgot your password?
Insert your email/login here and receive it at the given email address.

send

chiudi

FB twitter googleplus
ricerca avanzata

chiudi

DEAL OF THE DAY

Nicola Grassi (1682-1748)

Treviso, 2019; hardback, pp. 532, b/w and col. ill., b/w and col. plates, cm 24x30.

cover price: € 90.00

Nicola Grassi (1682-1748)

Total price: € 90.00 € 240.00 add to cart carrello

Books included in the offer:

Nicola Grassi (1682-1748)

Treviso, 2019; hardback, pp. 532, b/w and col. ill., b/w and col. plates, cm 24x30.

FREE (cover price: € 90.00)

Nicola Grassi (1682-1748)

Carlo Dolci. Complete Catalogue of the Paintings

English Text.
Firenze, 2015; paperback, pp. 392, 100 b/w ill., 186 col. ill., cm 24,5x28,5.

FREE (cover price: € 150.00)

Carlo Dolci. Complete Catalogue of the Paintings

chiudi

La moda. Un'introduzione

Gius. Laterza & Figli

Bari, 2006; paperback, pp. VII-159, cm 14,5x21,5.
(Libri del Tempo. 371).

series: Libri del Tempo

ISBN: 88-420-7527-2 - EAN13: 9788842075271

Subject: Essays (Art or Architecture),Societies and Customs,Textiles (Tapestries, Carpets, Embroyderies)

Period: No Period

Places: No Place

Languages:  italian text  

Weight: 0.224 kg


La moda, intesa come punto d'incontro di corpo, abito e cultura, è un universo fatto da diverse componenti in relazione tra loro. Il libro, che si rivolge agli studenti dei vari corsi universitari sulla moda recentemente istituiti, vuole fornire gli strumenti per esaminare queste diverse componenti con sguardo unitario. In quattro capitoli, sono affrontati i temi dei significati e delle ambivalenze della moda dalle origini europee all'attuale circolazione globale; il suo ruolo nella definizione dell'identità; la storia delle idee sulla moda; le modalità principali con cui questo settore si è espresso, dall'alta moda francese al prêt à porter, all'attuale moda 'veloce'; le caratteristiche, infine, del fashion marketing.

YOU CAN ALSO BUY



SPECIAL OFFERS AND BESTSELLERS
out of print - NOT orderable

design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci