art and architecture bookstore
italiano

email/login

password

remember me on this computer

send


Forgot your password?
Insert your email/login here and receive it at the given email address.

send

chiudi

FB twitter googleplus
ricerca avanzata

chiudi

DEAL OF THE DAY

Arturo Martini. I capolavori

Treviso, Museo “luigi Bailo”, March 31 - July 30, 2023.
Edited by Stringa Nico and Fabrizio Malachin.
Cornuda, 2023; paperback, pp. 278, col. ill., cm 23x29.

cover price: € 33.00

Arturo Martini. I capolavori

Total price: € 33.00 € 97.00 add to cart carrello

Books included in the offer:

Arturo Martini. I capolavori

Treviso, Museo “luigi Bailo”, March 31 - July 30, 2023.
Edited by Stringa Nico and Fabrizio Malachin.
Cornuda, 2023; paperback, pp. 278, col. ill., cm 23x29.

FREE (cover price: € 33.00)

Arturo Martini. I capolavori

Studi su Arturo Martini. Per Ofelia

Edited by Matteo Ceriana and Claudia Gian Ferrari.
Milano, Atti del Covegno, 19 maggio 2008.
Milano, 2009; paperback, pp. 136, 97 b/w ill., cm 17x24.

FREE (cover price: € 29.00)

Studi su Arturo Martini. Per Ofelia

Canova. L'invenzione della gloria. Disegni, dipinti e sculture.

Genova, Palazzo Reale, April 16 - July 24, 2016.
Edited by Giuliana Ericani and Franceasco Leone.
Roma, 2016; paperback, pp. 306, col. ill., col. plates, cm 23x30.

FREE (cover price: € 35.00)

Canova. L'invenzione della gloria. Disegni, dipinti e sculture.

chiudi

Claude Viallat

Edizioni Charta

Bergamo, Galleria Fumagalli, 5 aprile - 17 maggio 2003.
Italian and English Text.
Milano, 2003; paperback, pp. 160, 25 b/w ill., 82 col. ill., cm 24x28.

ISBN: 88-8158-408-5 - EAN13: 9788881584086

Subject: Essays (Art or Architecture),Monographs (Painting and Drawing)

Period: 1800-1960 (XIX-XX) Modern Period,1960- Contemporary Period

Places: No Place

Extra: French Art and Culture

Languages:  english, italian text   english, italian text  

Weight: 1.12 kg


Il volume è il catalogo della mostra di Bergamo (Galleria Fumagalli, 5 aprile - 17 maggio 2003). Agli inizi degli anni Sessanta Claude Viallat muove dall'esigenza di rivisitare la genealogia della pittura astratta e la seduzione dell'informale individuando una forma primitiva, sua caratteristica distintiva e inimitabile. L'astrazione appare negli anni della Scuola di Belle Arti a Parigi e, in questi anni, abbandona definitivamente la verticalità, rifiuta il cavalletto per dipingere per terra e al sole, applicando mélange di gelatine, pigmenti e acqua direttamente sulla tela grezza. Nel 1988 ha rappresentato la Francia alla Biennale di Venezia.

YOU CAN ALSO BUY



SPECIAL OFFERS AND BESTSELLERS
out of print - NOT orderable

design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci