Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
Ernst Wilhelm Nay. Das polyphone Bild Gouachen, Aquarelle, Zeichnungen
Hatje Cantz
Kunstmuseum Bonn, September 20, 2012-February 3, 2013.
Testo Tedesco.
Ostfildern, 2012; cartonato, pp. 160, 110 ill. col., cm 24x28.
ISBN: 3-7757-3433-3 - EAN13: 9783775734332
Soggetto: Pittura e Disegno - Monografie
Periodo: 1800-1960 (XIX-XX) Moderno
Testo in:
Peso: 1.05 kg
Ernst Wilhelm Nay (1902-1968) used color as the theme of his art. It was the means and the goal of his work, not only in his paintings but also in most of the gouaches, watercolors, and drawings. This publication presents a good 110 works on paper, reflecting the development of the artist throughout his career. From the 1937 images of Lofoten, with their intense depictions of nature, to the postwar Hecate pictures, which still contain figurative elements, the energy of the colors can be seen as they continue to unfold ever more freely in the subsequent Fugal paintings. In 1955 the disc became his predominant visual motif, and Nay guided the colors to create peaceful harmonies. In 1963 he began crossing out the discs, almost automatically forming the shape of an eye, and in his final paintings he pared back the intensified drama of the eye pictures, reducing the colors to an ornamental juxtaposition of planes.
Baia grande. La pialassa Baiona ultima frontiera per una valle salmastra
Il soldato del Vigo in Ortigara. La storia vera dell'alpino Bepi
Tommaso d'Avalos. Un intellettuale a Napoli nel primo Seicento









