Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
Louise Lawler And Others
Hatje Cantz
Museum für Gegenwartskunst Basel, May 15 - August 29, 2004.
Testo Inglese e Tedesco.
Ostfildern, 2004; ril. in tela, pp. 160, ill., cm 16x24.
Altre edizioni disponibili: German Edition (ISBN: 3-7757-1464-2).
ISBN: 3-7757-1420-0 - EAN13: 9783775714204
Soggetto: Fotografia
Periodo: 1960- Contemporaneo
Testo in:
Peso: 0.98 kg
The book offers the first retrospective overview of the artistic accomplishments of American conceptual artist Louise Lawler during the past twenty years. It also presents a number of very recent works. Lawler (born 1947 in Bronxville, New York) subjects the concept of art to critical analysis by photographing drawings, paintings, and sculptures and incorporating aspects of their immediate surroundings into these "copies." Viewed with a certain detachment, her demystified reproductions also reveal the contextual and situational connotations of the artworks, which recede to a certain extent into the background. In her own exhibitions Lawler restages and reflects on these institutionalizations and questions connotational shifts brought on by art industry. In the process, she makes it clear that the presentation - and thus the interpretation - of art can never be free of value judgments.
Baia grande. La pialassa Baiona ultima frontiera per una valle salmastra
Il soldato del Vigo in Ortigara. La storia vera dell'alpino Bepi
Tommaso d'Avalos. Un intellettuale a Napoli nel primo Seicento









