libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

FB twitter googleplus
ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO
Il Maestro dei bambini turbolenti. Sandro di Lorenzo sculture in terracotta agli albori della Maniera

Costo totale: € 80.00 € 240.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Storia delle arti figurative a Faenza. II. Il Gotico

Faenza, 2007; br., pp. 368, ill. b/n e col., tavv., cm 17x24.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 40.00)

Storia delle arti figurative a Faenza. II. Il Gotico

Ritratti di imperatori e profili all'antica. Scultura del Quattrocento nel Museo Stefano Bardini

A cura di Nesi A.
Saggio di Francesca Maria Bacci.
Firenze, 2012; br., pp. 199, ill. b/n, tavv. b/n, cm 17x24.
(Museo Stefano Bardini).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 25.00)

Ritratti di imperatori e profili all'antica. Scultura del Quattrocento nel Museo Stefano Bardini

Storia delle arti figurative a Faenza. I. Le origini

Faenza, 2006; br., pp. 193, 22 ill. b/n, 98 tavv. col., cm 17x24.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 25.00)

Storia delle arti figurative a Faenza. I. Le origini

Storia delle arti figurative a Faenza. III. Il Rinascimento. Pittura, miniatura, artigianato

Faenza, 2009; br., pp. 296, 225 ill. b/n e col., 225 tavv. b/n e col., cm 17x24.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 30.00)

Storia delle arti figurative a Faenza. III. Il Rinascimento. Pittura, miniatura, artigianato

Il Cinquecento. Parte Prima

Faenza, 2015; br., pp. 332, ill. b/n e col., cm 17x24.
(Storia delle Arti Figurative a Faenza).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 40.00)

Il Cinquecento. Parte Prima

chiudi

Modernity and Durability. Perspectives for the Culture of Design.

Modernity and Durability. Perspectives for the Culture of Design.

DOM Publishers

Traduzione di Stringer R.
Testo Inglese.
Berlin, 2018; br., pp. 112, 15 ill. col., cm 21x23.

ISBN: 3-86922-700-1 - EA7N: 9783869227009

Soggetto: Design,Saggi (Arte o Architettura)

Periodo: 1960- Contemporaneo

Testo in: testo in  inglese  

Peso: 0.5 kg


The orthodox concept of the Modern, as it was passed down from the 1920s to the post-war era, has been in a state of crisis for quite some time. This is particularly visible in the fields of urban planning, architecture, and design. Theorists and practitioners have either fiercely defended it as a crowning historical achievement to be upheld and further cultivated, or dismissively rejected it as a short-lived and outdated episode that needs to be replaced with something different and new. Architectural theorist and practitioner Vittorio Magnago Lampugnani suggests a third option: that we reformulate our understanding of the Modern, continuing to pursue its original social and humanist ambitions while radically re-examining its ideological, political, social, technical, functional, economic, ecological, and aesthetic assumptions. Our world, which continues to be shaken by dreadful wars, is also being sapped and polluted by our thoughtlessness and our greed. The capitalist compulsion to turn everything into a commodity has led to needless production and consumption, and we are both victims and accomplices of this predicament. The consumerist frenzy has brought completely new forms of exploitation and exacerbated the unjust inequalities between different parts of our world. Starting from these premises, the author puts forward a new design approach that strives for - and is defined by - durability. This is an approach that rejects the frivolous waste of resources and superficial prolif­eration of images that have become commonplace today. It offers an alternative to the contemporary fixation on spectacles, both hollow and dangerous, and instead calls for measured restraint and substantial simplicity.

€ 22.40
€ 28.00 -20%

spedito in 24h


COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI

design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci