Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
MUSEO. Paolo Parisi. [English edition]
Sergio Risaliti - Paolo Parisi
Carlo Cambi Editore
Testo Inglese.
Poggibonsi, 2019; br., pp. 108, ill. col., cm 17x24.
Altre edizioni disponibili: Edizione italiana 88-6403-317
ISBN: 88-6403-318-1 - EAN13: 9788864033181
Soggetto: Pittura e Disegno - Monografie,Saggi (Arte o Architettura),Scultura e Arti Decorative - Monografie
Periodo: 1800-1960 (XIX-XX) Moderno,1960- Contemporaneo
Testo in:
Peso: 0.52 kg
The word MUSEO, with its monumental dimensions, seems to burst forth from the arcades like the sound of war from the mouth of a canon, like a blare from the bell of a trumpet. The chromatic variety as well as that of the lettering in the context of the golden ratio of the loggia, with harmonies both dissonant and irreverent, is like a jazz performance in a 15th century chapel. The word is the result of a composite operation of withdrawing and quoting, cutting and sewing, and finally a significant oversizing.
The wooden shapes have been cut to the maximum size allowed for safety, over 4 metres. Each letter is placed on the front of the fence and attached to it. Parisi has found a way to interact with the qualifying presence of Renaissance symbols, with a communicative function and, last but not least, with selected works of 20th century masters found in the museum at the time the work was conceived, Ori, Cagli, Scheggi, Chiari, and the front page of the 1921 "Firenze Futurista" magazine.
Quante strade. Bob Dylan e il mezzo secolo di «Blowin'in the wind»
Friuli Venezia Giulia Sguardi sull'acqua / Glimpses of its water
Brescia. Uno sguardo senza tempo sul centro storico della città
Artists and Pirates. Satirical Prints in Georgian London and Dublin









