libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO

Beato Angelico

Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.

prezzo di copertina: € 80.00

Beato Angelico

Costo totale: € 80.00 € 189.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Beato Angelico

Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)

Beato Angelico

Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento

Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)

Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento

Segni dell'Eucarestia

A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)

Segni dell'Eucarestia

chiudi

Byzantine Art and Renaissance Europe

Ashgate Publishing Limited

Aldershot, 2018; cartonato, pp. 230, ill., cm 17x24.

ISBN: 1-4094-2038-8 - EAN13: 9781409420385

Soggetto: Pittura,Scultura

Periodo: 1000-1400 (XII-XIV) Medioevo,1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento

Testo in: testo in  italiano  

Peso: 0.68 kg


Byzantine Art and Renaissance Europe discusses the cultural and artistic interaction between the Byzantine east and western Europe, from the sack of Constantinople by the Fourth Crusade in 1204 to the flourishing of post-Byzantine artistic workshops on Venetian Crete during the fifteenth and sixteenth centuries and the formation of icon collections in Renaissance Italy. The contributors examine the routes by which artistic interaction may have taken place, and explore the reception of Byzantine art in western Europe, analysing why artists and patrons were interested in ideas from the other side of the cultural and religious divide.
In the first chapter, Lyn Rodley outlines the development of Byzantine art in the Palaiologan era and its relations with western culture. Hans Bloemsma then re-assesses the influence of Byzantine art on early Italian painting from the point of view of changing demands regarding religious images in Italy. In the first of two chapters on Venetian Crete, Angeliki Lymberopoulou evaluates the impact of the Venetian presence on the production of fresco decorations in regional Byzantine churches on the island. The next chapter, by Diana Newall, continues the exploration of Cretan art manufactured under the Venetians, shifting the focus to the bi-cultural society of the Cretan capital Candia and the rise of the post-Byzantine icon. Kim Woods then addresses the reception of Byzantine icons in western Europe in the late Middle Ages and their role as devotional objects in the Roman Catholic Church. Finally, Rembrandt Duits examines the status of Byzantine icons as collectors' items in early Renaissance Italy. The inventories of the Medici family and other collectors reveal an appreciation for icons among Italian patrons, which suggests that received notions of Renaissance tastes may be in need of revision. The book thus offers new perspectives and insights and re-positions late and post-Byzantine art in a broader European cultural context.

COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI
non disponibile - NON ordinabile

design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci