Felice Palma. Massa 1583-1625. Collezione / Collection.
Testi di Andrei Cristina, Ciarlo Nicola, Federici Fabrizio, Claudio Casini e Sara Ragni.
Testo Italiano e Inglese.
Pontedera, 2024; ril. in cofanetto, pp. 289, ill. b/n e col., tavv. b/n e col., cm 24,5x34.
(L'Oro Bianco. Straordinari Dimenticati. The White Gold Forgotten Masters).
prezzo di copertina: € 160.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Felice Palma. Massa 1583-1625. Collezione / Collection.
Testi di Andrei Cristina, Ciarlo Nicola, Federici Fabrizio, Claudio Casini e Sara Ragni.
Testo Italiano e Inglese.
Pontedera, 2024; ril. in cofanetto, pp. 289, ill. b/n e col., tavv. b/n e col., cm 24,5x34.
(L'Oro Bianco. Straordinari Dimenticati. The White Gold Forgotten Masters).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 160.00)
Le botteghe del marmo
Testo Italiano e Inglese.
Ospedaletto, 1992; ril., pp. 153, 10 ill. b/n, 60 ill. col., cm 24x29.
(Immagine).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 34.49)
Museo Stefano Bardini. I Bronzetti e gli Oggetti d'Uso in Bronzo
A cura di Nesi A.
Firenze, 2009; br., pp. 191, 102 ill. b/n, 7 ill. col., cm 17x24,5.
(Museo Stefano Bardini).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 30.00)
Bronzetti e Rilievi dal XV al XVIII Secolo
Bologna, 2015; 2 voll., ril. in cofanetto, pp. 729, ill., tavv. col., cm 21,5x30,5.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 90.00)
Africa. Land of Spirits
Motta 24 ore Cultura
A cura di Pezzoli G. e Zevi C.
Milano, MUDEC-Museo delle Culture, March 29 - August 30, 2015.
Testo Inglese.
Milano, 2015; ril., pp. 339, ill. b/n e col., tavv., cm 28,5x31,5.
(Cataloghi di Mostra).
collana: Cataloghi di Mostra
Altre edizioni disponibili: Italian Edition ISBN: 88-6648-239-0.
ISBN: 88-6648-246-3 - EAN13: 9788866482468
Soggetto: Collezioni,Pittura,Saggi (Arte o Architettura),Scultura
Luoghi: Extra Europa
Extra: Arte Africana & Oceanica
Testo in:
Peso: 0.65 kg
The exhibition is arranged into a sequence of 6 rooms, where African art is narrated under two different points of view. On one hand, the exhibition tells us how much our vision of a work of art is deeply influenced by the inspiration African art provided to some of the most important artists of the 20th century, from Picasso to Giacometti. On the other hand, it describes why an artwork, in many African cultures, goes further a formal expression but actually embodies the person it depicts, so making content and representation coincide.
The exhibition design is based on the contrast between the darkened rooms and the spots of light, highlighting masks, reliquaries, ebony objects and woodcarvings in an almost theatrical way.
In some cases, like in the opening room, the artifacts seem to float in the air, housed into transparent cylinders supported by a forest of thin wood stakes; while in other rooms, the objects are placed on top of dark boxes, piled on one another, and emerge from the darkness as mysterious figures.
Saluti da... Vallombrosa e Saltino attraverso le cartoline d'epoca
Archeologia di un suburbio ostiense. Il quartiere fuori porta Marina
Il Ratto di Proserpina di Nicolas Mignard ed Altri Dipinti Antichi
Fuori Catalogo