Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
Corpus Rubenianum Ludwig Burchard XXII.2. Rubens's House. Architecture and Sculpture
Frans Baudouin - Nora De Poorter
Harvey Miller Publishers
Testo Inglese.
London, 2022; 2 voll., ril., pp. 704, 199 ill. b/n, 245 ill. col., cm 17,5x26.
(Corpus Rubenianum Ludwig Burchard. 32,2).
collana: Corpus Rubenianum Ludwig Burchard
ISBN: 1-912554-64-X - EAN13: 9781912554645
Soggetto: Architettura e Arte Civile,Arti Grafiche (Disegno, Incisione, Miniatura),Scultura
Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento
Testo in:
Peso: 1 kg
Undoubtedly the house, which included the family's living quarters and contained Rubens's much admired art collection as well as his famous studio, was built according to the master's own ideas. It is thus part of Rubens's oeuvre and forms the subject of this catalogue raisonné. Regrettably almost nothing survives of Rubens's designs which certainly must have existed.
The present volume is the result of a quest to gather together and critically assess all authentic architectonic elements and written, pictorial and archaeological sources. This allows us to form an impression of the appearance of Rubens's unique house as well as the functions of its various parts. In addition, the sources which the pictor doctus Rubens used for inspiration in his design are discussed at length: architectural treatises, ancient art as well as the Renaissance architecture he had come to know during his stay in Italy.
Baia grande. La pialassa Baiona ultima frontiera per una valle salmastra
Tommaso d'Avalos. Un intellettuale a Napoli nel primo Seicento









