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OFFERTA DEL GIORNO

Italia Cinquanta moda e design. Nascita di uno stile

Gorizia, Palazzo Attems Petzenstein, 21 marzo - 27 agosto 2023.
A cura di Sgubin Raffaella, Carla Cerutti e Enrico Minio Capucci.
Cornuda, 2023; cartonato, pp. 336, ill. col., cm 20x26.

prezzo di copertina: € 33.00

Italia Cinquanta moda e design. Nascita di uno stile

Costo totale: € 33.00 € 85.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Italia Cinquanta moda e design. Nascita di uno stile

Gorizia, Palazzo Attems Petzenstein, 21 marzo - 27 agosto 2023.
A cura di Sgubin Raffaella, Carla Cerutti e Enrico Minio Capucci.
Cornuda, 2023; cartonato, pp. 336, ill. col., cm 20x26.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 33.00)

Italia Cinquanta moda e design. Nascita di uno stile

Parodie del design. Scritti critici e polemici

Torino, 2008; br., pp. 94, 8 ill. b/n, cm 12,5x19,5.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 12.00)

Parodie del design. Scritti critici e polemici

Moda e modi. Stile e costume in Italia 1900-1960

Arezzo, Basilica di San Francesco, 24 marzo - 4 novembre 2018.
Roma, 2018; br., pp. 96, ill. col., cm 21,5x21,5.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 25.00)

Moda e modi. Stile e costume in Italia 1900-1960

Gli italiani e la moda. 1860-1960

Stra, Museo Nazionale di Villa Pisani, 8 aprile - 1 novembre 2017.
A cura di Alberto Manodori Sagredo.
Roma, 2017; br., pp. 94, ill. b/n, cm 16x23.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 15.00)

Gli italiani e la moda. 1860-1960

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In Vested Interests. From Passion to Patronage. The AbdulMagid Breish Collection of Arab Art.

Skira

Testo Inglese.
Milano, 2020; cartonato, pp. 320, ill. col., cm 25x28.

ISBN: 88-572-4267-6 - EAN13: 9788857242675

Soggetto: Collezioni,Pittura

Periodo: 1960- Contemporaneo

Testo in: testo in  inglese  

Peso: 0.79 kg


The Breish Collection of Modern and Contemporary Arab Art is a catalogue charting the art investment strategy of prominent Libyan banker AbdulMagid Breish.

AbdulMagid Breish describes journey and how he became an art collector, as well as his passionate belief that any collector bears a cultural responsibility to support his regional and local art scene: in his case, the Arab world and Libya in particular.

Breish also offers a frank assessment of the pitfalls of investing in art from a part of the world where provenance issues can often arise, yet he describes how building connections within the artworld can mitigate this. From auction houses to galleries, to the artists themselves, he is especially keen on fostering relationships to increase personal involvement. In his case, his friendship with various artists has led to commissioning artworks directly and inspiring artistic practice indirectly.

Breish's approach is novel, yet it provides young collectors with an alternative strategy for collecting and offers advice for what to look out for and avoid, as well as how to progress within the stages of collecting to become a full-fledged patron of the arts.

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