Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
The Mediterranean in Florence. The hall of Bona and Preveza in Palazzo Pitti and its restoration.
Gruppo Editoriale Giunti
Testo Inglese.
Firenze, 2025; cartonato, pp. 400, ill. col., cm 25x30.
Altre edizioni disponibili: Edizione italiana 88-09-93754
ISBN: 88-09-93755-4 - EAN13: 9788809937550
Soggetto: Arte dei Metalli (Bronzo, Ferro, Peltro..),Arte del Legno (Cornice, Intaglio, Mobili..),Collezioni,Pittura,Saggi (Arte o Architettura),Scultura,Teatro
Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento
Testo in:
Peso: 0 kg
According to the image policy of the time, the Medici magnificence was displayed to the illustrious visitors who used to stop here before being admitted in front of the Grand Duke. The Hall was in fact a sort of antechamber, significantly belonging to the so-called "apartments of foreign princes". The fresco cycle, by Bernardino Poccetti, who was the last representative of the great Florentine Mannerist decoration, had been obscured by yellowish patinas resulting from previous restorations; the walls also showed extensive damage, caused by cracks, plaster detachment and paint loss. The Opificio's intervention was able to recover the structural stability of the room and the balance and brightness of the paintings. To achieve this result, were required a series of meticulous thermographic and georadar surveys, as well as photographic campaigns in the different bands of the electromagnetic spectrum and chemical-physical analyses; these were followed by restoration operations directed by Cecilia Frosinini and Renata Pintus and conducted by a pool of expert restorers led by Mariarosa Lanfranchi and Paola Ilaria Mariotti.
Baia grande. La pialassa Baiona ultima frontiera per una valle salmastra
Tommaso d'Avalos. Un intellettuale a Napoli nel primo Seicento









