Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
The Arab Imago: A Social History of Portrait Photography. 1860-1910
Stephen Sheehi
Princeton University Press
Testo Inglese.
Princeton, 2016; ril., pp. 220, ill. b/n.
ISBN: 0-691-15132-6 - EAN13: 9780691151328
Testo in:
Peso: 0.91 kg
The Arab Imago concentrates primarily on studio portraits by Arab and Armenian photographers in the late Ottoman Empire. Examining previously known studios such as Abdullah Frères, Pascal Sébah, Garabed Krikorian, and Khalil Raad, the book also provides the first account of other pioneers such as Georges and Louis Saboungi, the Kova Brothers, Muhammad Sadiq Bey, and Ibrahim Rif'at Pasha?as well as the first detailed look at early photographs of the annual pilgrimage to Mecca. In addition, the book explores indigenous photography manuals and albums, newspapers, scientific journals, and fiction.
Featuring extensive previously unpublished images, The Arab Imago shows how native photography played an essential role in the creation of modern Arab societies in Egypt, Palestine, Syria, and Lebanon before the First World War. At the same time, the book overturns Eurocentric and Orientalist understandings of indigenous photography and challenges previous histories of the medium.
Baia grande. La pialassa Baiona ultima frontiera per una valle salmastra
Tommaso d'Avalos. Un intellettuale a Napoli nel primo Seicento









