Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
Mario Nuti - l'Arte Come Testimonianza Civile. Opere dal 1948 al 1963. Mario Nuti - the Art as Civic Testimony. Works From 1948 To 1963
Stefanini Mauro. Nuti Nicola
Carlo Cambi Editore
Prato, Galleria Open Art, 2 luglio - 20 settembre 2014.
Testo Italiano e Inglese.
Poggibonsi, 2024; cartonato, pp. 84, ill. b/n e col., tavv., cm 22x30,5.
ISBN: 88-6403-179-0 - EAN13: 9788864031798
Soggetto: Pittura,Pittura e Disegno - Monografie,Saggi (Arte o Architettura)
Periodo: 1800-1960 (XIX-XX) Moderno,1960- Contemporaneo
Testo in:
Peso: 0.73 kg
In fact, the works of his neo-Cubist period demonstrate a solid structure which, despite the destructuring, solidly fuses the image to a centripetal nucleus. Ultimately, as an abstract painter Nuti couldn't (or wouldn't) divorce himself from the figure, and as a figurative painter, was unable to forget abstraction. Not that, on this account, his painting was unresolved, or hybrid; quite the opposite: in the end, what resulted was a formal enhancement; enrichment on a not-purely-theoretical plane.
His painting was born of painting, always, and not from theoretical assumptions - which at that time prevailed - or from ideological diktats. Perhaps this was why, when the group broke up in 1950, Nuti's return to the figure was slow, very slow, and meditated, transitioning through an informal dense with matter, humours, and expletives escaping clenched teeth.
Quante strade. Bob Dylan e il mezzo secolo di «Blowin'in the wind»
Friuli Venezia Giulia Sguardi sull'acqua / Glimpses of its water
Brescia. Uno sguardo senza tempo sul centro storico della città
Artists and Pirates. Satirical Prints in Georgian London and Dublin









