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La collezione dei bronzi del Museo Civico Medievale di Bologna

San Casciano V. P., 2017; br., pp. 402, tavv. col., cm 21,5x30.

prezzo di copertina: € 150.00

La collezione dei bronzi del Museo Civico Medievale di Bologna

Costo totale: € 150.00 € 309.49 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

La collezione dei bronzi del Museo Civico Medievale di Bologna

San Casciano V. P., 2017; br., pp. 402, tavv. col., cm 21,5x30.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 150.00)

La collezione dei bronzi del Museo Civico Medievale di Bologna

Petrosa. Un insediamento dell'età del bronzo a Sesto Fiorentino

Vinci, 1994; br., pp. 114, 29 ill. b/n, 16 ill. col., cm 17x24.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 15.49)

Petrosa. Un insediamento dell'età del bronzo a Sesto Fiorentino

Bronzi e Pietre Dure nelle Incisioni di Valerio Belli Vicentino

A cura di Tubi Ravalli C.
Ferrara, 2004; ril., pp. 215, ill. b/n e col., cm 26x31.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 100.00)

Bronzi e Pietre Dure nelle Incisioni di Valerio Belli Vicentino

L'industria artistica del bronzo del Rinascimento a Venezia e nell'Italia settentrionale

Atti del Convegno Internazionale di Studi, Venezia - Fondazione Giorgio Cini, 23 ottobre - 24 ottobre 2007.
A cura di Avery V. e Ceriana M.
Traduzione di Ermini G.
Trento, 2008; br., pp. 480, ill. b/n, cm 21,5x29.
(Pubblicazioni del Comitato Nazionale per le celebrazioni del 550° anniversario della nascita di Tullio Lombardo).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 44.00)

L'industria artistica del bronzo del Rinascimento a Venezia e nell'Italia settentrionale

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Zeitgeist. 100 Jahre Modeschmuck Aus Idar-Oberstein. A Century of Idar-Oberstein Costume Jewellery

Arnoldsche Art Publishers

Testo Inglese e Tedesco.
Stuttgart, 2009; ril. in tela, pp. 192, ill. col., tavv. col., cm 23,5x29,5.

ISBN: 3-89790-314-8 - EAN13: 9783897903142

Soggetto: Oreficeria (Argento, Gemme, Gioielli, Oro)

Testo in: testi in  inglese, tedesco  testi in  inglese, tedesco  

Peso: 1.28 kg


From the latter half of the nineteenth century, Idar-Oberstein developed into an important centre of costume jewellery production. Numerous factories, large and small, produced costume jewellery for the world into the 1980s although today this trade has virtually lost its former significance. During that long time span, Idar-Oberstein was one of the four major German jewellery centres along with Pforzheim, Schwäbisch Gmünd and Hanau.

Idar-Oberstein costume jewellery reflects each of the prevailing fashions in turn: Historicism, Jugendstil/Art Nouveau, Art Déco - to 1960s and 1970s Informel and Zero. Innovative handling of simple (inexpensive) materials soon led to an aesthetic that stood on its own merits, independently of "real" jewellery. Here the Bengel company - with its sophisticated Art Déco jewellery - exemplifies innovative models and business policy. The author was able to study many early documents and photographs in Idar-Oberstein archives as well as pieces of jewellery that, taken together, are highly instructive on the history of costume jewellery. A vivid image of twelve jewellery manufacturers is evoked; proprietors and employees, production conditions, models policy, pieces of jewellery in each period style and worldwide marketing and distribution. Costume jewellery from Idar-Oberstein was not usually marked (stamped) because it was sold through wholesalers; this is what makes attribution to specific makers quite difficult today.

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