Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
Ettore Sottsass. Metaphors
Ettore Sottsass
Skira
A cura di M. Carboni e Radice B.
Milano, 2017; ril., pp. 132, 106 ill. b/n, 4 ill. col., cm 24x34.
(Architettura. Monografie).
collana: Architettura. Monografie
Altre edizioni disponibili: Edizione Italiana (ISBN: 88-8118-323-3). French Edition (ISBN: 88-8118-324-1).
ISBN: 88-8491-325-X - EAN13: 9788884913258
Soggetto: Architetti e Studi,Design,Saggi (Arte o Architettura)
Periodo: 1960- Contemporaneo
Luoghi: Nessun Luogo
Testo in:
Peso: 1.2 kg
Conceived and designed in its entirety by Ettore Sottsass, the book is at once a homage to the Milanese architect and designer's conceptual and artistic experiences between the end of the sixties and the beginning of the seventies and an interesting reinterpretation of them. Considered one of the world's most acute and provocative designers since World War II, the founder of Memphis and an icon of postmodern culture, Sottsass has always combined his work in the field of design with the use of photography as a means of reflecting on reality and the role of vision.
The historical phase covered in this book is fully representative of a crucial moment of research and confrontation with the avant- garde movements in contemporary art—from Pop Art to Land Art—and at the same time provides an opportunity for a meditation, often ironic, on the role of the architect today. The photographs and graphic materials, executed in the United States, Italy and Spain between 1968 and 1976—and previously unpublished—have been assembled by the author himself and arranged in a sort of melodramatic account a posteriori in which the author holds a dialogue with his past and his memory. A private journal and at the same time a story told in pictures, which reveals the complex cultural and visual roots of Sottsass's work as well as offering us a glimpse of the great designer's mental and creative processes.
Quante strade. Bob Dylan e il mezzo secolo di «Blowin'in the wind»
Friuli Venezia Giulia Sguardi sull'acqua / Glimpses of its water
Artists and Pirates. Satirical Prints in Georgian London and Dublin









