libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO

Beato Angelico

Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.

prezzo di copertina: € 80.00

Beato Angelico

Costo totale: € 80.00 € 189.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Beato Angelico

Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)

Beato Angelico

Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento

Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)

Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento

Segni dell'Eucarestia

A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)

Segni dell'Eucarestia

chiudi

The Shadow of Rubens. Print Publishing in 17th-century Antwerp

Harvey Miller Publishers

Testo Inglese.
London, 2009; ril. in tela, pp. 271, 200 ill. b/n, cm 26x30.

collana: The Print Collection of the Royal Library of Belgium.

ISBN: 1-905375-50-6 - EAN13: 9781905375509

Soggetto: Arti Grafiche (Disegno, Incisione, Miniatura)

Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento

Testo in: testo in  inglese  

Peso: 1.68 kg


This book presents both an overview of the print production in the 17th century Southern Low Countries and a focused approach to the work of three collaborators of Rubens. Apart from their work as painters, these artists quickly penetrated the world of prints and each dominated a specific market segment. Abraham Van Diepenbeeck was a prolific designer of individual prints and print series. Erasmus Quelinus II often drew models for book-illustrations. Cornelis Schut ran an important workshop which produced many beautiful etchings. The book explores how these artists positioned themselves in an artistic field, operating in a highly competitive field that presented both threats and new opportunities. Their oeuvre is firmly set in a European context, spanning local, regional and international markets. An analysis is made of the relation between prints as reproductions of paintings and prints as autonomous inventions. The book argues that the importance of prints as autonomous creations has been underestimated for the 17th century. The book studies the connections between the three artists and some forty professional engravers who were active in 17th-century Antwerp. Many biographical data on these engravers are presented, and more than 100 prints are published for the first time. (The Print Collection of the Royal Library of Belgium.)

COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI
€ 115.00

spedito in 2/3 sett.


design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci