Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
United Arab Emirates Pavilion - Venice Biennale. Nujoom Alghanem: Passage
Silvana Editoriale
A cura di Bardaouil S. e Fellrath T.
Testo Inglese.
Cinisello Balsamo, 2019; br., pp. 136, 80 ill. col., cm 22x31.
(Arte Contemporanea).
collana: Arte Contemporanea
ISBN: 88-366-4348-5 - EAN13: 9788836643486
Soggetto: Arte dei Metalli (Bronzo, Ferro, Peltro..),Pittura,Scultura
Periodo: 1960- Contemporaneo
Testo in:
Peso: 0.74 kg
Taking her quintessential 2009 poem, The Passerby Collects the Moonlight, as a point of departure, this installation explores the universal experience of displacement.
This Brechtian conflation of reality and fiction, culminating in a scene that depicts Falak arriving at the pavilion in Venice, prompts the viewers to consider the parallelism between the film's three protagonists: the director, the actress and the fictional character. These three women of a similar age share the experience of similar dualities: the hidden and the revealed, fragility and power, belonging and displacement.
The experience of passage and duality also permeates the design of the exhibition space, where visitors can enter and exit from either side of the pavilion. A large screen, diagonally positioned at the centre, divides the space into two symmetrical halves. The viewers are invited to engage both with Nujoom and Amal's real process of creating the film and with the cinematographic portrayal of the fictional character of Falak.
Quante strade. Bob Dylan e il mezzo secolo di «Blowin'in the wind»
Friuli Venezia Giulia Sguardi sull'acqua / Glimpses of its water
Artists and Pirates. Satirical Prints in Georgian London and Dublin









