libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO

Beato Angelico

Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.

prezzo di copertina: € 80.00

Beato Angelico

Costo totale: € 80.00 € 189.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Beato Angelico

Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)

Beato Angelico

Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento

Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)

Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento

Segni dell'Eucarestia

A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)

Segni dell'Eucarestia

chiudi

John Chamberlain. Bending Spaces

Silvana Editoriale

Koblenz, Ludwig Museum, 26 agosto - 21 ottobre 2018.
Testo Inglese e Tedesco.
Cinisello Balsamo, 2018; br., pp. 152, ill. col.

ISBN: 88-366-4130-X - EAN13: 9788836641307

Soggetto: Scultura e Arti Decorative - Monografie

Periodo: 1960- Contemporaneo

Testo in: testi in  inglese, tedesco  testi in  inglese, tedesco  

Peso: 0.73 kg


The crumpled sculptures by American artist John Chamberlain, welded together from deformed car body parts, revolutionized the art world back in the 1950s. Through the unusual use of industrially prefabricated materials and their completely free repurposing, he released new processes of artistic forms and a consumer-oriented aesthetic. At first assigned to Nouveau Réalisme, his work at the same time evinces relationships with Abstract Realism and Minimal Art, but ultimately asserts a great measure of autonomy in its form of expression. As early as the mid-1950s, he turned to the industrial scrap from cars, which he squashed, pressed into shape and welded together. Just as important as the form is the interplay of colours which make his works dazzle and sometimes bring them into a certain proximity with colour-happy Pop Art.
In addition to his internationally renowned sculptural work, Chamberlain occupied himself intensively with photography, a theme extensively addressed in this book. Sculpture and photography interact directly with each other. Unlike the sculptures, which are positioned in their materiality, Chamberlain's photographs are marked by great blurring and fleetingness. At the same time, they absorb the element of movement in space.
Chamberlain himself put it in terms of 'bending space'. One may think of them, even more readily than of his sculptures, as the spontaneous gestural structures of Abstract Expressionist paintings

COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI
non disponibile - NON ordinabile

design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci