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OFFERTA DEL GIORNO

Arturo Martini. I capolavori

Treviso, Museo “luigi Bailo”, 31 marzo - 30 luglio 2023.
A cura di Stringa Nico e Fabrizio Malachin.
Cornuda, 2023; br., pp. 278, ill. col., cm 23x29.

prezzo di copertina: € 33.00

Arturo Martini. I capolavori

Costo totale: € 33.00 € 97.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Arturo Martini. I capolavori

Treviso, Museo “luigi Bailo”, 31 marzo - 30 luglio 2023.
A cura di Stringa Nico e Fabrizio Malachin.
Cornuda, 2023; br., pp. 278, ill. col., cm 23x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 33.00)

Arturo Martini. I capolavori

Studi su Arturo Martini. Per Ofelia

A cura di Matteo Ceriana e Claudia Gian Ferrari.
Milano, Atti del Covegno, 19 maggio 2008.
Milano, 2009; br., pp. 136, 97 ill. b/n, cm 17x24.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 29.00)

Studi su Arturo Martini. Per Ofelia

Canova. L'invenzione della gloria. Disegni, dipinti e sculture.

Genova, Palazzo Reale, 16 aprile - 24 luglio 2016.
A cura di Giuliana Ericani e Franceasco Leone.
Roma, 2016; br., pp. 306, ill. col., tavv. col., cm 23x30.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 35.00)

Canova. L'invenzione della gloria. Disegni, dipinti e sculture.

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Franco Grignani. Art as Design 1950-1990

Silvana Editoriale

London, Estorick Collection of Modern Italian Art, 5 luglio - 10 settembre 2017.
A cura di Meneguzzo M.
Testo Inglese.
Cinisello Balsamo, 2017; br., pp. 96, 70 ill. col., cm 24x28.
(Design & Designers).

collana: Design & Designers

ISBN: 88-366-3759-0 - EAN13: 9788836637591

Soggetto: Architetti e Studi,Collezioni,Design,Saggi (Arte o Architettura)

Periodo: 1800-1960 (XIX-XX) Moderno,1960- Contemporaneo

Testo in: testo in  inglese  

Peso: 0.5 kg


Best known for his iconic Woolmark logo, Franco Grignani (1908-1999) was an influential artist and graphic designer whose dazzling works anticipated Op Art.
Briefly affiliated with the Futurist movement as a young painter, he subsequently adopted a geometric abstract style that revealed an increasing fascination with optical effects and perceptual processes. From the late 1940s onward, Grignani's works took inspiration from Gestalt Psychology, and were characterized by their use of dynamic forms and 'virtual' shapes that seem to warp out of, and recede back into, the surfaces of his compositions.
Initially, Grignani's experimental approach was not understood by the artistic establishment of the day, and he worked largely in isolation. Yet he achieved great success as a graphic designer, creating striking advertising campaigns for a variety of high-profile companies including Pirelli, Fiat and Alfieri & Lacroix, as well as producing covers for a series of science fiction novels published by Penguin during the late 1960s.

This striking exhibition will introduce British audiences to the work of a truly pioneering figure whose bold and rigorously precise imagery blurred the boundaries between art and design.

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