Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
Matthew Attard: I will follow the ship. 60th International Art Exhibition, La Biennale di Venezia
Mousse Publishing
Edited by Elyse Tonna and Matthew Attard.
Testo Inglese.
Milano, 2024; br., pp. 256, ill. col., cm 12x16.
ISBN: 88-6749-627-1 - EAN13: 9788867496273
Soggetto: Arti Grafiche (Disegno, Incisione, Miniatura),Collezioni,Pittura e Disegno - Monografie,Saggi (Arte o Architettura)
Periodo: 1960- Contemporaneo
Testo in:
Peso: 0 kg
The project explores ideas of human existence and survival at the point of convergence between history and future, physical experience, and digital input. It originates from the artist's latest explorations into AI and drawing technology, fused with his interest for historical images of ex-voto ship graffiti, vernacular iconographies which speak of ancient local tales of faith and salvation across the Mediterranean and located on the facades of several wayside chapels on the islands. This is the point of departure of Attard's project for the Malta Pavilion, conceived to catalyze the attention of the spectator via technological devices which allow for digital interaction and collective speculative thinking about the future In fact, the ship graffiti are unique to Malta, yet resonate with many cultures whose relationship with the sea has been-and still is-crucial, as evidenced by Venice's own inscriptions. At a time of climate change, rising sea levels, and questions of people's place in a hyper-technological world, these humble marks of hope, root metaphors deeply embedded in human consciousness, drift in the middle of the Pavilion to reveal what hides behind screens and beliefs.
Texts by Elyse Tonna, Domenico Quaranta, Matthew Attard, Caesar Attard, Sara Dolfi Agostini, Glen Calleja, Joey Borg, Halmann Vella
Baia grande. La pialassa Baiona ultima frontiera per una valle salmastra
Tommaso d'Avalos. Un intellettuale a Napoli nel primo Seicento









