Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
Bertel Thorvaldsen (1770-1844)
Stefano Grandesso
Silvana Editoriale
A cura di Skjothaug L.
Traduzione di Henderson S.
Testo Inglese.
Cinisello Balsamo, 2015; ril. in tela, pp. 304, 331 ill. b/n e col., cm 25,5x29,5.
ISBN: 88-366-2935-0 - EAN13: 9788836629350
Soggetto: Collezioni,Saggi (Arte o Architettura),Scultura,Scultura e Arti Decorative - Monografie
Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento,1800-1960 (XIX-XX) Moderno
Testo in:
Peso: 1.9 kg
When he eventually returned to his native land in 1838 he was more known in Europe than in Denmark. But in the following years it became rather vice versa. Obviously this is connected with the fact that in Copenhagen he could not keep the close contact he had in Rome with the international art community and art market in the cultural capital of Europe.
As a matter of fact only within the last 30 years has Thorvaldsen regained his rightful place in the European art historical context and he is considered as an outstanding representative of the Neoclassical period in sculpture. In fact, his work has often been compared to that of Antonio Canova and he became the foremost artist in the field after Canova's death in 1822.
The really strong point of this book is that it precisely links together Thorvaldsen's art with a broad international, artistic context and thus contributes to a more faceted understanding of his work.
Quante strade. Bob Dylan e il mezzo secolo di «Blowin'in the wind»
Friuli Venezia Giulia Sguardi sull'acqua / Glimpses of its water
Artists and Pirates. Satirical Prints in Georgian London and Dublin









