Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
Lucìe
Nicola Samorì
Produzioni Nero
Roma, 2022; ril., pp. 140, ill. col., cm 11x17.
ISBN: 88-8056-134-0 - EAN13: 9788880561347
Soggetto: Collezioni,Pittura,Pittura e Disegno - Monografie,Saggi (Arte o Architettura)
Testo in:
Peso: 0.672 kg
Working between Mannerism and Informal Art, Samorì destroys figuration, erases it, literally dis-figures it, engaging in a fight with the history of painting and a confrontation with representation, challenged by the pictorial matter. His subjects are altered, deformed by the artist, who uses this material to form (or destroy) physical connotations, expressions, and entire body parts.
Lucia, to whom the exhibition is dedicated, is present in many forms: Samorì beheads her, blinds her, dazzles her, even stabs her neck with a paintbrush. The artist's intervention also includes other women, using paint to deform them and to change the perception of the viewer, who is constantly forced to wonder what the meaning of this butchery is. Samorì does not give his subjects any rest, he tortures them but doesn't allow them to die. He comes as close as possible to death, imposing on his characters an endless suffering, because it is precisely in the deepest pain, in the eternal resistance, that the pathos of this works is manifested.
Quante strade. Bob Dylan e il mezzo secolo di «Blowin'in the wind»
Friuli Venezia Giulia Sguardi sull'acqua / Glimpses of its water
Artists and Pirates. Satirical Prints in Georgian London and Dublin









