Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
prezzo di copertina: € 80.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Beato Angelico
Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)
Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento
Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)
Segni dell'Eucarestia
A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)
Sebastiano del Piombo and the Sacred Image. Mediating the Divine in the Age of Reform
Marsha Libina
Brepols Publishers
Testo Inglese.
Turnhout, 2022; ril., pp. 270, 121 ill. col., cm 22x28.
(Arts and the Sacred. 7).
collana: Arts and the Sacred
ISBN: 2-503-59475-1 - EAN13: 9782503594750
Soggetto: Pittura,Pittura e Disegno - Monografie
Periodo: 1400-1800 (XV-XVIII) Rinascimento
Testo in:
Peso: 1 kg
This volume presents an in-depth exploration of how Sebastiano's experiments with the sacred image - like Michelangelo's - were formulated in response to the early years of Catholic reform. The years preceding the Council of Trent saw the rise of divisive investigations into the repercussions of an increasingly mediated knowledge of the divine. Libina reveals how these concerns converge in Sebastiano's new language of devotional painting, which embraces an aesthetic of figural stillness, isolation and psychological detachment. At a moment when religious debates and questions about the role of image-based devotion took center stage, Sebastiano's work offered a reflection on what it meant to view and meditate on the body of Christ in the Renaissance altarpiece.
Baia grande. La pialassa Baiona ultima frontiera per una valle salmastra
Tommaso d'Avalos. Un intellettuale a Napoli nel primo Seicento









