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OFFERTA DEL GIORNO

Giulio Cesare Procaccini. Life and works

A cura di D'Albo O. e Brigstocke H.
Testo Inglese.
Torino, 2020; ril., pp. 526, ill. b/n, tavv. b/n e col., cm 24x34.
(Varia).

prezzo di copertina: € 200.00

Giulio Cesare Procaccini. Life and works

Costo totale: € 200.00 € 920.97 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Jacopo Bassano. Vol. 1: Jacopo Bassano. Scritti (1964-1995)

A cura di Romani V.
Padova, 1995; 2 voll., br. in cofanetto, pp. 850, 367 ill. b/n e col. num. n.t., cm 25x34.
(Università di Padova. Dipartimento di Storia delle Arti Visive e della Musica. Pittura del Rinascimento nell'Italia Settentrionale. 2).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 237.57)

Jacopo Bassano. Vol. 1: Jacopo Bassano. Scritti (1964-1995)

Jacopo Bassano. Vol. 2: Jacopo Bassano. Tavole (1531-1568)

A cura di Ballarin A.
Padova, 1996; 3 voll., ril. in cofanetto, pp. 1412, ill., tavv. col., cm 25x34.
(Università di Padova. Dipartimento di Storia delle Arti Visive e della Musica. Pittura del Rinascimento nell'Italia Settentrionale. 3).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 483.40)

Jacopo Bassano. Vol. 2: Jacopo Bassano. Tavole (1531-1568)

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Fashion Work 1993-2019. 25 Years of Art in Fashion

Damiani

Testo Inglese.
Bologna, 2021; br., pp. 192, 200 ill. b/n e col., cm 20x29.

ISBN: 88-6208-709-8 - EAN13: 9788862087094

Soggetto: Fotografia

Periodo: 1960- Contemporaneo

Testo in: testo in  inglese  

Peso: 1 kg


Critic and curator Jeppe Ugelvig recounts a little explored near-history of art/fashion hybridity through the genre- defying practices of Bernadette Corporation, Susan Cianciolo, BLESS and DIS, exploring their experimental approaches to fashion production between the art and fashion worlds in a time of radical societal change. Through a rich selection of rare and previously unseen photographs and ephemera, the book depicts fashion work in all its exhilarating complexity, tracing it from the atelier of the garment-maker to the post-production editing suite of the fashion photographer. Ugelvig's comprehensive account connects a mythological 1990s generation of collaborative, DIY fashion producers in New York, Paris and Berlin to the digital and increasingly corporate systems of fashion of the 2010s, where aesthetic activities such as styling and creative directing have become ubiquitous. From the dystopian brand-hacking of Bernadette Corporation to the museum pop-up stores and early sneaker collaborations of BLESS, the book shows how artists not only manage to repeatedly subvert fashion's frenzied systems, but prototype new forms of aesthetic entrepreneurship. The book is designed by Laura Coombs, currently Senior Designer at the New Museum of Contemporary Art and a Lecturer at Princeton

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