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OFFERTA DEL GIORNO

Boldini e la Moda.

Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 16 febbraio - 2 giugno 2019.
A cura di Barbara Guidi e Guidi B.
Traduzione di Archer M.
Contributi di Virginia Hill.
Ferrara, 2019; ril., pp. 296, ill. b/n e col., cm 24x28.

prezzo di copertina: € n.d.

Boldini e la Moda.

Costo totale: € 96.00 € 201.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Boldini e la Moda.

Ferrara, Palazzo dei Diamanti, 16 febbraio - 2 giugno 2019.
A cura di Barbara Guidi e Guidi B.
Traduzione di Archer M.
Contributi di Virginia Hill.
Ferrara, 2019; ril., pp. 296, ill. b/n e col., cm 24x28.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € n.d.)

Boldini e la Moda.

Le nuove boutique. Moda e design

Traduzione di Barcatta L.
Viareggio, 2005; ril., pp. 189, ill. col., tavv. col., cm 24,5x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 43.00)

Le nuove boutique. Moda e design

Donna. Immagini del femminile da Boldini a oggi

Pescara, Museo d'Arte Moderna Vittoria Colonna, 20 ottobre 2005 - 23 gennaio 2006.
Milano, 2005; br., pp. 120, ill., cm 23x27.
(Biblioteca d'Arte).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 28.00)

Donna. Immagini del femminile da Boldini a oggi

Miss Bell. Un dipinto di Giovanni Boldini nel Museo delle raccolte Frugone di Genova

A cura di Giubilei M. F. e Maione S.
Illustrazioni di Scuderi L.
Montecatini Terme, 2007; br., pp. 40, ill., cm 15x21.
(Sogno Intorno all'Opera. 8).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 12.00)

Miss Bell. Un dipinto di Giovanni Boldini nel Museo delle raccolte Frugone di Genova

Alta Moda, Grande Teatro

Torino, Venaria Reale, 29 marzo - 14 settembre 2014.
A cura di Capella M.
Torino, 2014; ril., pp. 184, ill. b/n e col., tavv., cm 17,5x25.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 22.00)

Alta Moda, Grande Teatro

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Photographs 1962-2006

Damiani

Bologna, 2016; br., pp. 208, 190 ill. col., cm 24,5x31,5.

ISBN: 88-6208-494-3 - EAN13: 9788862084949

Soggetto: Collezioni,Fotografia,Tessuti (Arazzi, Tappeti, Ricami)

Periodo: 1960- Contemporaneo

Testo in: testo in  italiano  

Peso: 0.79 kg


American fashion photographer James Moore (1941-2011) was an influential voice in mid-20th-century fashion photography, working for Harper's Bazaar during its 1960s heyday under the leadership of legendary editor Caramel Snow. Shooting languid mod gamines and luxe bohemians in arresting, often surreal or cinematic compositions, Moore helped shape the visual vocabulary of '60s fashion alongside better-known colleagues such as art director Alexey Brodovitch (under whom Moore studied). Moore also directed television commercials and contributed photographs to European magazines in the 1980s and 1990s, and taught photography at the School of Visual Arts, New York, and the Rochester Institute of Technology.
Every Moore photograph is an intricate exploration of space and beauty, with an attention to detail that betrays the photographer's peerless eye. Something of a "photographer's photographer," Moore influenced the next generation of great fashion photographers but has been somewhat neglected in histories of 1960s fashion and culture--until now. James Moore: A Retrospective collects 50 years of extraordinary photographs by Moore, the first time his work has been collected in a single monograph. Including texts from the leading editors, models, photographers and designers of the day, this volume takes stock of James Moore's astounding career and an extraordinary cultural moment.

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