libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

FB twitter googleplus
ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO

Andrea Bolgi, il Carrarino

Testi di Gelao Clara, Andrei Cristina, Ciarlo Nicola, Giacometti Cristiano, Federici Fabrizio e Gastel.
Testo Italiano e Inglese.
Carrara, 2019; ril., pp. 300, 271 ill. col., 10 tavv. b/n, cm 26x36.
(L'Oro Bianco. Straordinari Dimenticati. The White Gold Forgotten Masters).

prezzo di copertina: € 120.00

Andrea Bolgi, il Carrarino

Costo totale: € 120.00 € 462.96 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

La Toscana al Tempo di Lorenzo il Magnifico. Politica, Economia, Cultura, Arte

Atti del Convegno di Studi, Firenze - Pisa - Siena, 5 novembre - 8 novembre 1992.
A cura di Fubini R.
Ospedaletto, 1997; 3 voll., br., pp. 1600, 237 tavv. b/n e col., cm 17x24.
(Storia).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 92.96)

La Toscana al Tempo di Lorenzo il Magnifico. Politica, Economia, Cultura, Arte

Il Tempio del Gusto. Le Arti Decorative in Italia fra Classicismi e Barocco. Il Granducato di Toscana e gli Stati Settentrionali. Tomo I. Testo e Tavole a Colori. [Opera Incompleta]

Opera Incompleta.
Milano, 1986; ril., pp. 408, ill. b/n num. n.t., cm 21x30.
(Biblioteca d'Arte).

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 250.00)

Il Tempio del Gusto. Le Arti Decorative in Italia fra Classicismi e Barocco. Il Granducato di Toscana e gli Stati Settentrionali. Tomo I. Testo e Tavole a Colori. [Opera Incompleta]

chiudi

Common cost in twentieth century italian business economic thinking

Giuffrè Editore

Testo Inglese.
Milano, 2014; br., pp. VIII-32, cm 17x24.
(Università degli Studi di Milano Bicocca. Dipartimento di Diritto per l'Economia).
(Univ. Mi Bicocca-Dip. dir. per l'economia).

collana: Università degli Studi di Milano Bicocca. Dipartimento di Diritto per l'Economia

ISBN: 88-14-18318-X - EAN13: 9788814183188

Testo in: testo in  inglese  

Peso: 0.1 kg


The common cost is, without doubt, the type of cost that generated the most attention in business economic studies, and which caused constant concern, with no easy solution, to management and controller. Common cost in business economics has been thoroughly analysed, generating fruitful doctrinal discussions.The goal of this work is to study in depth the commonness-of-costs concept from a historical/doctrinal standpoint, by noting the different opinions of some among the scholars of the twentieth century, so as to achieve a suitable definition of common cost. The research is centred on a period of time which is positioned over two periods 1) the training period and the first affirmation of Business Economics and of the organisation of its various branches of study (1920-1950) and 2) the period of affirmation and consolidation of the Business Economics, its evolution and development, with a widening of the field of investigation and the advent of specialisation (1950 to the present time). The first aspect being addressed is the terminology aspect, a difficult matter in itself. It has been approached in several writings, aimed at offering a suitable explanation of the distinction between common cost and special cost. After a summary comparison between the different definitions offered by several of the past century¿s authors, the analysis focuses on the main critical aspects concerning the attribution of the common cost.

COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI
€ 5.00

spedito in 2/3 sett.


design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci