Raffaello 1520-1483.
Roma, Scuderie del Quirinale, 5 marzo - 2 giugno 2020.
A cura di Faietti M. e Lafranconi M.
Milano, 2020; br., pp. 544, 400 ill. col., cm 22x28.
(Cataloghi di Arte Antica).
prezzo di copertina: € 46.00
|
Libri compresi nell'offerta:
Raffaello 1520-1483.
Roma, Scuderie del Quirinale, 5 marzo - 2 giugno 2020.
A cura di Faietti M. e Lafranconi M.
Milano, 2020; br., pp. 544, 400 ill. col., cm 22x28.
(Cataloghi di Arte Antica).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 46.00)
Da Raffaello a Goya... da Van Gogh a Picasso. 50 dipinti dal Museu de Arte di San Paolo del Brasile
Trento, Palazzo delle Albere, 18 settembre - 15 novembre 1987.
A cura di Camesasca E.
Milano, 1987; br., pp. 240, ill. b/n e col., tavv., cm 23x27.
(Grandi Mostre).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 25.00)
Alla mensa del Signore. Capolavori della pittura europea da Raffaello a Tiepolo
A cura di Giovanni Morello.
Torino, 2011; br., pp. 256, ill. b/n, 111 tavv. col., cm 24x28.
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 35.00)
Raffaello
Milano, 1990; br., pp. 118, ill. col., tavv. col., cm 23x27.
(Grandi Tascabili Economici. 0009.).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 15.00)
Miseria e nobiltà. Gaetano Costa, la cucina dei contrasti
Milano, 2013; br., pp. 128, ill., cm 15x19.
(Chef!).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 12.90)
La cucina vip. Alessandro Circiello, le ricette per le star
Milano, 2013; br., pp. 128, ill., cm 15x19.
(Chef!).
OMAGGIO (prezzo di copertina: € 12.90)
Pietro Roccasalva. Chi è che ride
Bruna Roccasalva
Mousse Publishing
A cura di Bruna Roccasalva.
Testo Italiano e Inglese.
Milano, 2023; br., pp. 132, ill., cm 20x30.
ISBN: 88-6749-532-1 - EAN13: 9788867495320
Soggetto: Pittura,Pittura e Disegno - Monografie,Saggi (Arte o Architettura)
Periodo: 1960- Contemporaneo
Testo in:
Peso: 0.54 kg
Published on the occasion of the eponymous exhibition at Collezione Giancarlo e Danna Olgiati, Chi è che ride presents and reconstructs some fundamental nuclei of Pietro Roccasalvas production through fifty works from the late 1990s to today, including new and previously unpublished pieces from the artists studio and public and private collections.
The formal and conceptual research that Roccasalva has carried out over the last twenty years intersects his pictorial practice with other expressive means such as sculpture, photography, video, and performance, all under the banner of linguistic contamination. Through a plurality of references, Roccasalva has developed a vast iconographic repertoire. His characters, objects, architectures, and peculiar vocabulary reflect on the crisis of the subject, and by extension crises of identity, image, and form.
This publication highlights connections and references across Roccasalvas myriad themes, iconographies, techniques, and languages, accompanied by photographic documentation of the exhibition. An essay by art historian Ara H. Merjian, professor at New York University, retraces Roccasalvas production against the backdrop of twentieth-century art history, and an essay by Flavia Frigeri, curator at Londons National Portrait Gallery, reads the work through temporal, spatial, and narrative slippage.
Saluti da... Vallombrosa e Saltino attraverso le cartoline d'epoca
Il Ratto di Proserpina di Nicolas Mignard ed Altri Dipinti Antichi