libreria specializzata in arte e architettura
english

email/login

password

ricordami su questo computer

invia


Hai dimenticato la tua password?
inserisci il tuo email/login qui sotto e riceverai la password all'indirizzo indicato.

invia

chiudi

ricerca avanzata

chiudi

OFFERTA DEL GIORNO

Beato Angelico

Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.

prezzo di copertina: € 80.00

Beato Angelico

Costo totale: € 80.00 € 189.00 aggiungi al carrello carrello

Libri compresi nell'offerta:

Beato Angelico

Firenze, Palazzo Strozzi, 26 settembre 2025 - 25 gennaio 2026.
A cura di Carl Brandon Strehlke.
Testi di Stefano Casciu, Marco Mozzo, Angelo Tartuferi.
Venezia, 2025; ril., pp. 456, 300 ill. col., cm 24x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 80.00)

Beato Angelico

Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento

Ospedaletto, 2007; ril., pp. 320, ill. col., tavv. col., cm 25,5x29.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 77.00)

Marche e Toscana. Terre di grandi maestri tra Quattro e Seicento

Segni dell'Eucarestia

A cura di M. Luisa Polichetti.
Ancona, Osimo, Loreto Jesi, Senigallia, Fabriano e Metelica, 23 giugno - 31 ottobre 2011.
Torino, 2011; br., pp. 221, ill. b/n e col., cm 24x28.

OMAGGIO (prezzo di copertina: € 32.00)

Segni dell'Eucarestia

chiudi

Colors in Medieval Art. Theories, Matter, and Light from Suger to Grosseteste (1100-1250)

Libreria Editrice Viella

Testo Inglese.
Roma, 2023; br., pp. 400, ill., cm 14,5x22.
(Convivia. 3).

collana: Convivia.

EAN13: 9791254693629

Soggetto: Saggi (Arte o Architettura),Saggi Storici

Periodo: 0-1000 (0-XI) Antico,1000-1400 (XII-XIV) Medioevo

Extra: Arte Bizantina

Testo in: testo in  inglese  

Peso: 0.86 kg


Projected color saturates our world of images and screens, leading to a dissociation of color from material realities through its cultural attachment to light and the efflorescence of optics. Under these conditions, it is difficult to imagine a past where color was an eminently material, cultural, and social object. This book argues that color is and was a central "cultural object" within art history, a fact first elucidated through an examination of the debates and difficulties of color in language, theology, science, and philosophy. Following this overview of medieval aesthetical debates, the author pursues two pivotal case studies which span the twelfth and thirteenth centuries: the Basilica of Saint-Denis and the Cathedral of Lincoln, respectively connected to the figures of the abbot Suger and the bishop Robert Grosseteste. Prominent thinkers and concepteurs of sacred spaces and images, they both confronted existing theories of color and optics, and the theology of Pseudo-Dionysius the Areopagite. The case studies both center the art of stained glass, a revolutionary medium that blurs the boundaries between color, materiality, and light. Emerging strongly throughout this beautifully illustrated volume are traces of a central Middle Ages in which color played a fundamental yet groundbreaking role at the crossroads of aesthetic, intellectual, and theological issues.

COMPRA ANCHE



OFFERTE E PROMOZIONI
non disponibile - NON ordinabile

design e realizzazione: Vincent Wolterbeek / analisi e programmazione: Rocco Barisci